Dit is een uitspraak die zeker voor mij gold. Ik kan namelijk vrij impulsief zijn. Als ik een plan ergens voor heb bedacht en ik ben enthousiast, begin ik er gelijk aan. Daarbij maakte ik meestal geen plan van aanpak en voor je het wist, was ik met een aantal verschillende projecten bezig. Ik wilde alles gelijk kunnen en dat lukte natuurlijk niet altijd.

Afgelopen zomer begon ik bijvoorbeeld met mijn eigen kledingmerk: Lupos. Ik was er heel enthousiast over en ben gelijk begonnen om de ideeën te verwezenlijken. Ik zocht de stoffen uit en ontwierp samen met mijn designer een tof logo. De verzenddozen, kaartjes en stickers waren allemaal besteld en ik was druk bezig met de website. Naast dit project, liepen er nog andere projecten, waardoor op een gegeven moment mijn focus wat werd verlegd. Daarbij werd Lupos een beetje vergeten en werd de prioriteit om met Lupos verder te gaan steeds lager.

Hier heb ik zeker van geleerd. Ik heb het nodig om een plan van aanpak te bedenken en op basis van prioriteiten een werkplanning te maken. Zo begin ik nu bijvoorbeeld altijd de dag met het beantwoorden van mails en andere administratie. Daarna ga ik bezig voor de lopende projecten van LEAF en vervolgens besteed ik mijn tijd aan het stukje naamsbekendheid opbouwen. Als ik in een week dan nog tijd over heb ga ik bezig met mijn specialisaties.

Op dit moment ben ik bijvoorbeeld bezig om me nog meer te specialiseren in het filmen en editen van video’s.
Deze structuur zorgt ervoor dat ik niet meer alles door elkaar doe, waardoor ik bijvoorbeeld in tijdsnood zou komen of waardoor sommige eigen projecten ‘vergeten worden’. Dit werkt niet alleen veel prettiger, maar geeft me ook veel meer rust. Ik heb nu het gevoel dat ik alles onder controle heb en dat zorgt ervoor dat ik uiteindelijk zelfs meer tijd over hou.

Als laatste wil ik nog een nieuwtje met jullie delen: Leaf gaat per 1 april verhuizen! Hier horen jullie meer over in mijn volgende blog.

Groetjes en tot volgende week!